dimarts, 4 de febrer del 2020

Campanya #THoEstasPerdent. El Cambrils UCF amb l'esport femení


Des del nostre club volem fer públic el nostre suport a l'esport femení fent recolzament a la campanya #ThoEstasPerdent. A continuació us adjuntem tota la informació al respecte de la campanya:

Des de l’Institut Català de les Dones, en col·laboració amb la Secretaria General de Esport i l’Activitat Física del Govern de la Generalitat, el Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), inicien la campanya #ThoEstasPerdent, amb l’objectiu de fomentar l’esport femení en els mitjans de comunicació .

La campanya pretén promoure una major presència de les dones esportistes als mitjans, contribuint així a avançar a cap a la plena igualtat, trencar estereotips socials i mediàtics respecte a l’esport femení i posicionar-lo com un contingut d’interès i capaç d’atraure grans audiències. També pretén consolidar en l’audiència, especialment en infants i adolescents, referents de l’esport femení, ja que massa sovint només tenen com a referents esportistes masculins.

El lema de la campanya és “Si no veus esport femení, t’estàs perdent la meitat de l’espectacle”. La iniciativa consta de diverses peces audiovisual (un espot, cinc càpsules de vídeo i una falca de ràdio) protagonitzades per cinc esportistes d’elit: la medallista olímpica de natació Mireia Belmonte, la multicampiona del món de motociclisme Laia Sanz, la subcampiona de la Champions League femenina de futbol, Alexia Putellas, la tricampiona d’Europa i subcampiona olímpica de bàsquet Laia Palau, i la record del món de pentatló i heptatló sub-18 Maria Vicente.


Es tracta d’una campanya de servei públic i d’interès general, i que neix amb un esperit col·laboratiu. En aquest sentit, compta amb la col·laboració de diversos mitjans de comunicació públics i privats que col·laboren emetent de des d’avui mateix i fins el 14 de febrer l’espot i la falca. 
 
Per altra banda, us fem avinent també que més de 80 mitjans de comunicació, entre els quals hi ha les principals televisions, ràdios, agències de notícies i premsa generalista i esportiva, s’han adherit al document “Compromís dels mitjans per impulsar l’esport femení”. El text, elaborat per les entitats promotores de la campanya, proposa donar una major visibilitat a les dones esportistes, avançar cap a una cobertura equilibrada entre l’esport masculí i femení en cada mitjà i evitar els estereotips de gènere en el tractament de l’esport. Així també, els mitjans es comprometen a formar en perspectiva de gènere al seu personal en l’àmbit dels esports i a fomentar la presència paritària de periodistes en les redaccions i en els espais d’opinió i tertúlies esportives. 

Teniu més informació a: https://www.thoestasperdent.cat/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada